moin oigen huisie - Reisverslag uit Ad Dammām, Saudi Arabië van Marco Bakker - WaarBenJij.nu moin oigen huisie - Reisverslag uit Ad Dammām, Saudi Arabië van Marco Bakker - WaarBenJij.nu

moin oigen huisie

Door: Marco (wie anders)

Blijf op de hoogte en volg Marco

10 Januari 2014 | Saudi Arabië, Ad Dammām

Zo ik heb nu weekend. Wel ff aan toe.
Gisteren mijn huisie betrokken. Kon ik eindelijk alles een plek geven en blijf ik niet in de reismodus.
Het is een grote woonkamer en mega keuken, ruime slaapkamer.
En van alle gemakken voorzien. Zelfs wasmachine, droger, vaatwasser. 2 grote flatscreens.
TV zenders is nog ff zoeken. Er is in ieder geval BVN, dan kan ik bijblijven met het nieuws, veel Amerikaanse zender, waaronder veel filmzenders, ook BBC, Sky, Discovery en CNN. Maar ook Indiaas en Chinees. Oh ja en de Arabische zenders haha.
Gisteren middag met een collega boodschappen gedaan. Zodat ik weet waar ik een supermarkt kan vinden.
Deze was genaamd Lu Lu, je zou denken een nachtclub, maar (misschien helaas) niet het geval.
Na 300m naast de compound al gelijk een Lamborchini dealer tegengekomen, dus dat wordt even kijken in de snoepwinkel later.
Onderweg kom je tussen het verkeer ook veel mooie auto's tegen. Lambo, Porsche, Corvette, Rolls, en Bently's. Maar dat kan ook makkelijk aangezien de brandstof hier maar 12 eurocent per liter kost. En dan verdienen ze er ook nog aan. Het kwartje van Kok past er niet eens in, haha.
Ook mega grote huizen. Sommige lijken echt op kastelen.
De boodschappen zijn ongeveer net zo duur als in Nederland. Sommige erg duur, en andere dingen erg goedkoop.

Ook gisteren voor het eerst weer gesport en het viel me niet tegen. Vandaag gaan we weer een rondje doen. Kun je ook ff je hoofd leeg maken.

Ik ga volgende week ook ff de kapper proberen. Kost hier € 5,00 en dan hebben ze de prijs nog wel verhoogd. haha.

Met het werk bereidt ik mij nu voor voor het megaproject (omgerekend € 250 miljoen) en verblijf ik voorlopig nog ff in Al Khobar. Wel ga ik 21 en 22 jan. het project bekijken.

Ik mis wel mijn gezin, maar met Skype hebben we goed contact en kunnen we elkaar goed spreken en zien. Kijken wat de tijd brengt of het vol te houden is.

Groetjes uit zonnig SA.

Marco


  • 10 Januari 2014 - 23:06

    Patrick & Marije:

    Hi Marco!!!
    Wat goed dat je gesport hebt!! Inderdaad heerlijk om even na het werk je hoofd leeg te maken!! Nu heb je daar lekker de tijd voor. Na die lange reistijd die je in Nederland had was je blij dat je thuis was. Wat heb je gedaan, gelopen of Hebben ze daar ook sportscholen?
    Jouw weekend zit er weer op maar ons weekend gaat lekker beginnen!
    Succes weer morgen!!!!
    Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Hi, Ik ben eindelijke mijn droom achterna gegaan, om een keer in het buitenland te mogen werken voor langere tijd. Ik zal ervaren hoe het is en of het mee- of tegenvalt Het zal mij benieuwen

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 9042

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 31 December 2015

Project van een projectmanager :-)

10 Maart 2014 - 31 December 2015

Taif

Landen bezocht: