Even een rondje Bahrein - Reisverslag uit Ad Dammām, Saudi Arabië van Marco Bakker - WaarBenJij.nu Even een rondje Bahrein - Reisverslag uit Ad Dammām, Saudi Arabië van Marco Bakker - WaarBenJij.nu

Even een rondje Bahrein

Door: Sjeik Ali B

Blijf op de hoogte en volg Marco

15 Februari 2014 | Saudi Arabië, Ad Dammām

Even een rondje Bahrein.
Iedere maand moet je het land verlaten om je visum te verlengen.
Om dat te doen vanuit Al Khobar, rijden we naar de grens met Bahrein. Al met al een ritje van 30 minuten. Dan begint het circus.
Eerst de grens over om de auto uit te klaren, dan de grens over om als persoon Saoedi Arabie te verlaten, en daarna weer de grenspoort over om de auto in te klaren en daarna jezelf weer. Al met al 4 grensposten verder en in dit geval 35 minuten over 500 meter. In drukke tijden kunnen de tijden wel in de uren lopen, vooral in het weekend.

Dan een koppie koffie doen op het eiland bij de grensovergang en daarna kun je weer het hele riedeltje terug. Na 4x passeren wordt de auto nog gecontroleerd op drank en varkensvlees. En als alles goed is mag je weer verder rijden. Ook dit kan wel eens langer dan een paar uur duren. Maar het viel nu mee.
Dit alles netjes met een chauffeur geregeld.

He schijnt ook zo te zijn, dat als ik dat met mijn auto doe, dat niet kan. Ondanks dat de auto op mijn naam geregistreed staat als berijder.
Wat wel kan, is dat een chauffeur die inwoner is van SA of een iqama heeft dat wel kan doen. Als ik daarna met mijn auto weer terug rijdt, is er niets aan het handje. Hoe gek kan het zijn.
De volgende keer blijf ik een nachtje in Bahrein en ga ik proberen of het ook zo werkt. :-)
Kan ik tevens even de villa testen, voor als eind van het jaar mijn gezin langskomt. :-)

  • 16 Februari 2014 - 12:09

    Jolanda *Dagboekvaneengekgezin*:

    Je moet er iets voor over hebben... ;-)

    maar bureaucratie is dus niet iets 'typisch westers' ?? :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Hi, Ik ben eindelijke mijn droom achterna gegaan, om een keer in het buitenland te mogen werken voor langere tijd. Ik zal ervaren hoe het is en of het mee- of tegenvalt Het zal mij benieuwen

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 9053

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 31 December 2015

Project van een projectmanager :-)

10 Maart 2014 - 31 December 2015

Taif

Landen bezocht: