twee dagen naar Bahrein - Reisverslag uit Taif, Saudi Arabië van Marco Bakker - WaarBenJij.nu twee dagen naar Bahrein - Reisverslag uit Taif, Saudi Arabië van Marco Bakker - WaarBenJij.nu

twee dagen naar Bahrein

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Marco

30 Maart 2014 | Saudi Arabië, Taif

Ik ben twee dagen naar Bahrein geweest. Twee halve dagen om precies te zijn. Donderdagmiddag t/m vrijdagochtend. Daarna weer teruggevlogen.
Ik moest weer eens heen om mijn visum te verlengen.
Ik was daar met mijn collega John en wij zijn donderdagmiddag de stad in gegaan. Mooie hoge gebouwen gezien en twee hele grote malls. Het leuke van die malls is, dat er ook kleine pretparken in zitten. Mega veel winkels en restaurants. Van alle bekende merken kun je er wat krijgen.
's avonds lekker gegeten en naar de 'Country Club' geweest. Dat is een besloten club waar je lekker kunt drinken (jawel met alcohol), sporten, eten en relaxen. De volgende dag zijn we de Souq in geweest. Dat zijn allemaal kleine straatjes met kleine iniemini winkeltjes. Het lijkt net de Beverwijkse bazaar. Daarna nog even een biertje gepakt en teruggevlogen. Het verschil met Saoedi Arabie is dat in Bahrein de vrouwen mogen rijden (of ze het kunnen is ten tweede :-) ) Je mag er als vrouw zonder Abaya rondlopen en het toont er allemaal wat vrijer. Het meest gekke is, dat de Saoedische medemens er ook met grote getallen heengaat en dan ineens wel netjes kan rijden en ook zonder alle toeters en bellen (lees Thoub en Abaya) rondloopt.
Een hele ervaring, en ik zal er zeker terugkomen. Met de kerst komt mijn gezin er ook naartoe en dan zullen we het zeker gezellig maken.

Groetjes, Marco

  • 30 Maart 2014 - 19:10

    Jolanda :

    Wat een verschil dan evengoed! Maar je vermaakt je wel dus.
    Zijn er veel Nederlanders in de buurt?

  • 30 Maart 2014 - 20:06

    Patrick&Marije:

    wat bedoel je precies met Country club?? Ik heb daar zo mijn ideeën Over..

  • 31 Maart 2014 - 18:21

    Marco Bakker:

    Hoi Jolanda, ik heb mij uitstekend vermaakt. In Bahrein zijn wel een paar Nederlanders, maar niet zo 123 gezien. Het is ook nog niet zo'n bekend vakantie eiland

  • 31 Maart 2014 - 18:22

    Marco Bakker:

    Hoi Marije, een heel nette club hoor, met tennisbanen, fitness, pooltafels, grote bar, zwembad en lekker eten en drinken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Hi, Ik ben eindelijke mijn droom achterna gegaan, om een keer in het buitenland te mogen werken voor langere tijd. Ik zal ervaren hoe het is en of het mee- of tegenvalt Het zal mij benieuwen

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 9034

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 31 December 2015

Project van een projectmanager :-)

10 Maart 2014 - 31 December 2015

Taif

Landen bezocht: