Aangekomen (NIET IN GEWICHT :-) ) in Taif - Reisverslag uit Taif, Saudi Arabië van Marco Bakker - WaarBenJij.nu Aangekomen (NIET IN GEWICHT :-) ) in Taif - Reisverslag uit Taif, Saudi Arabië van Marco Bakker - WaarBenJij.nu

Aangekomen (NIET IN GEWICHT :-) ) in Taif

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Marco

13 Maart 2014 | Saudi Arabië, Taif

We zijn in Taif geland.
Ik mag eindelijk doen waar ik voor gekomen ben.
Op dit moment geef ik leiding aan 186 mensen en dat worden er straks zo'n 350.
Het project zelf mag ik niet beschrijven, want dat is classified (Engels voor geheim). Maar het komt er hier op neer dat ik voor de Royal Airforce of Saoedi Arabie (RSAF) bunkers mag gaan vernieuwen voor Thyphoon gevechtsvliegtuigen. Op google maps kun je ze zien liggen als je interesse hebt. :-0.
In plaats van dat ik iedere week naar Taif vlieg, vlieg ik nu 2-3 wekelijks naar Dammam. Om het gezellig te houden. En goed voor de airmiles.
Hier zit ik ook op een compound in een soort luxe verbouwde caravan (a la vacansoleil). Gezien het weer, ligt het daar niet aan. Het is hier de laatste dagen 30-32 graden met wat wind, dus het voelt niet warm aan.
Elke donderdag wordt er gezellig gerecreeerd in het recreatiegebouw. Darten, wat lekkers drinken, barbeque en tv en/of muziek. Er wordt nog een nieuw recreatiegebouw gebouwd, daarin komt straks de fitness, pooltafel, dartbord, tv, muziek, en bovenal een sauna met jaccuzie. Daar kunnen jullie mij straks wel vinden, eerst ff fitnessen en daarna sauna met een lekker bubbelbad.
Het moet allemaal nog even groeien, zelfs de pas aangeplante palmbomen, bananenbomen, dadelbomen en gras. Maar dan wordt het wel gezellig.
De stad zelf heb ik nog niet verkent, dat ga ik later doen. Ik moet eerst volgende week naar Bahrein om mijn visum weer te verlengen. Dan blijf ik daar in de villa slapen om in het weekend Bahrein te gaan verkennen. Dat zal wel lukken, daar kan ik mijn eerste wijntje of biertje sinds lange tijd weer nuttigen.
Ik stop er wat foto's bij voor een indruk.
Tot laterssssss.

Oh ja ook nog wat arabische les (let niet op de schrijfwijze want die weet ik niet, ik schrijf het wel op zoals je het zegt):

Sjalam aleikum: hoe gaat het met u
sjoekrum: dankjewel (je kunt ook zeggen shoe krum (kromme schoen haha)
sim sim: hetzelfde


  • 13 Maart 2014 - 21:12

    Patrick&Marije:

    Ohh, jouw huisje lijkt inderdaad op een vacansoleil huisje!! Grappig hoor.
    Maarre, krijg je het niet teveel naar je zin.....??
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Hi, Ik ben eindelijke mijn droom achterna gegaan, om een keer in het buitenland te mogen werken voor langere tijd. Ik zal ervaren hoe het is en of het mee- of tegenvalt Het zal mij benieuwen

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 9430

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 31 December 2015

Project van een projectmanager :-)

10 Maart 2014 - 31 December 2015

Taif

Landen bezocht: